Nákladní automobily - základní informace

Každý vůz má podvozek, přes který se přenáší pohon na kola. V longboardingu tomu není jinak. Abyste vytvořili kompletní desku, potřebujete kromě horní části, koleček a ložisek také vozíky, které tyto prvky spojují. Lze rozlišit dvě hlavní části - základní desku, která je připevněna k povrchu desky, a závěs, na němž jsou umístěna kolečka s ložisky. Níže naleznete základní informace o truc.
Rozdělení nákladní automobily se dělí na dva typy:
TKP - s tradičním kingpinem, které se používají hlavně na skateboardech.
RKP - s obráceným kingpinem, najdete je na většině longboardů.
Nákladní automobily TKP - tradiční nebo standardní, jak název napovídá, jsou klasickým typem používaným při skateboardingu, freestylových prknech nebo prostě při provádění triků. Najdete je také u shortboardů a velmi malého počtu longboardů. Čep zde směřuje do středu desky. Protože je struktura nízká, umožňuje snadné provádění triků a právě ve skateparcích je lze nejsnáze najít. TKP truckies jsou poměrně tuhé a neumožňují dynamické plynulé zatáčky jako při jízdě na longboardu. Nejsou také příliš široké, protože se používají spíše na užších deskách.
S vývojem skateboardingu a vznikem nových stylů jízdy byly vynalezeny i další typy dílů používaných na prknech. Nákladní automobily RKP mají obrácený čep, obrácený na opačnou stranu než u TKP, tj. vně desky. Lze je jednoduše nazvat longboardovými trucky, protože se na nich nejčastěji používají. Jejich konstrukce se může mírně lišit v závislosti na použití (cruising, dancing, freeride, donwhill). Jedno je jisté, v každé konfiguraci jsou torzně účinnější než ty tradiční, což umožňuje plynulejší přechod do zatáčky.
Šířka nákladního vozidla, a přesněji řečeno závěs má vliv na to, jak se bude celá souprava chovat v zatáčkách a jak silně bude reagovat na náš tlak. Pro širší topy a vyšší rychlosti se používají trucky o šířce 180-184 mm, zatímco pro cruiserová, městská nebo slalomová prkna doporučujeme užší, až 120 mm široké.
Úhel náklonu nákladního vozidla ovlivňuje zkroucení desky. Pod větším úhlem se naše longboard zda bude cruiser torzněji tuhý, ale při vyšších rychlostech bude deska méně stabilní. Pro klidnou jízdu po městě, tanečníky nebo projížďky se doporučuje úhel kolem 50 stupňů. Pokud hledáte sjezdový vůz, měli byste uvažovat o menším úhlu, například 44 stupňů jako model Calbier GII. Jsou stabilnější při vyšších rychlostech a zároveň se snižuje jejich kroucení. U některých vozů, např. u vozu Paris, je možné závěs otočit, čímž se změní jeho úhel.
Tuhost vozíků ovlivňuje, jak snadno se bude otáčet, tužší = menší kroucení. Tuhost se nastavuje utažením šroubu v čepu a pomocí objímek (gumových pásků v truckies) kruhové tvrdosti v závislosti na preferencích jezdce a stylu jízdy.
Jak jsme psali výše bushingi mají vliv na tuhost a zkroucení nákladních vozidel. Jen je třeba mít na paměti, že gumičky v truckies mají různé tvary. Nejoblíbenější a nejběžnější jsou tvar "sudu", který poskytuje dobrou stabilitu a torzi, a tvar "kužele", který poskytuje větší torzi než sud, ale je méně stabilní při vyšších rychlostech.
Pokud jde o doporučené společnosti patří k těm lepším a oblíbenějším nebo univerzálnějším:
Nákladní automobily v Paříži
Kalibr
Medvěd
Bolzen
Pokud máte jakékoli dotazy nebo hledáte pomoc s výběrem nákladního vozu, rádi vám pomůžeme


